söndag 1 april 2012

Missa inte detta om ni har chansen

Var just inne på en av mina favorit bloggar nämligen bloggen "jag är inte dum i huvudet - jag har aspergers syndrom" en mycket läsvärd blogg som skrivs av Joanna Halvardsson. Anledningen till att jag tar upp detta just idag är att imorgon är det något som heter "World autism awareness day" och det är en dag som är skapad av FN som säger följande om just denna dag.
"Låt oss tillsammans med personer med autism, deras familjer och deras företrädare bilda en gemenskap av röster för ökad medvetenhet och förståelse. Låt oss också se på oss själva och omvärdera våra egna och våra samhällens attityder så att vi kan göra oss av med de fördomar som ligger till grund för diskriminering av personer med funktionshinder. Låt oss förbinda oss till att skapa ett rättvist samhälle som bryr sig om och som kan ge sann värdighet och rättigheter åt alla."


Om ni befinner er i Karlstad  i morgon så kommer nu kunna besöka deras arrangemang och där är det även så att Joanna föreläser om just Aspberger  så missa inte den chansen. 

Förutom hennes föreläsning händer det följande i Karlstad i morgon som rör World autism awareness day

Jag vill samtidigt passa på för er som inte kan lyssna till Joanna då så finns en möjlighet den 11 april i Hagfors. Så ta chansen om ni har möjlighet. 



För er som inte befinner er i närheten av värmland men ändå tycker det verkar intressant med denna dag som infaller imorgon så kan ni på följande sida se vad som händer i eran stad Autism och Aspergerförbundet

Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll mina vänner.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...