måndag 2 april 2012

Så var det en ny dag

Jepp nu var det måndag igen och en ny vecka som man ska ta sig igenom. Läser på om AS och bara tycker det stämmer mer och mer samt läser.
tänkte försöka förklara lite om hur jag tänker i vissa situationer.

Min största svårighet är nog relationer till andra människor.
Jag kan tycka att en person är min vän bara för att jag pratar med den på MSN men aldrig har träffat den i verkligheten.
Som t.e.x om en tjej visar minsta intresse för mig (som jag uppfattar) och kanske rent av börjar skicka sms till mig kan jag säga att jag är kär och det tycker inte “normala” människor att man kan bli. Dom tycker att jag är konstig som kan känna så för jag känner ju inte personen. Och jag blir ofta alldeles för intensiv med andra människor, jag har svårt att avgöra vad som är “lagom” i relationer till andra det finns ju tex ingen regel på hur många sms man “får” skicka till en person varje dag och om dom inte svarar direkt måste dom ju vara sura och det måste lösas direkt så då är det bara att skicka mera sms för att få en förklaring till varför dom inte svarar. Jag har som det säkert framgår jävligt lätt att skrämma iväg folk som kanske råkar tycka om mig.

Det är intressant att fundera i banorna vad detta beror på samt varför detta inte har upptäckts tidigare utan först nu när man är 30 år. Känns som lite sent och trist att man måste må så dåligt att man söker sig till psykiatrin pga att man är suicidal.

Avslutar detta inlägg med en bild på den sol som just försvann men inte tog med sig snön.


6 kommentarer:

  1. sv: Tack, va kul att du tycker det!
    Javisst, vii kan göra båda. Jag följer dig nu, säg till när du följer mig :)
    När vill du göra länkbyte? Kan du inte skriva en liten text om vad din blogg handlar om osv så folk vet :)?

    SvaraRadera
  2. Har nu lagt till en test på bloglovin om vad bloggen handlar om. Jag följer redan dig på bloglovin och ska lägga till dig i min blogglista så snart du berättar vad du vill att din blogg ska heta då du inte har något namn på den i din rss feed.

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt trevlig måndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma trevligt att du läser här :)

      Radera
  4. Det kan ju finns hjälp att få som att lära sig de sociala koderna, lite hur man förväntas vara. Det är inte så lätt om man inte själv kan tolka det och om ingen berättar det för en.
    Ha det bra!
    Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut visst är det så men det känns läskigt när man ändå är 30 och inte kan tolka vissa "normala" saker. Nu hoppas jag att utredningen ska kunna ge mig stöd att våga erkänna mina problem för andra.
      Ha det bra

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...